THEMA HARTCENTRUM

Dit eerste nummer staat in het teken van het ego. In de bodygraph het Hart- of Egocentrum genoemd. Human Design leert ons dat we de energie van het ego nodig hebben om te kunnen overleven op aarde. Het gaat over geld verdienen, een dak boven je hoofd, kleding en alle andere materiële zaken van de stam. Tribaal. Daarnaast hangt het samen met eigenwaarde. Heb je een consistent gevoel van eigenwaarde of ben je jezelf voortdurend aan het bewijzen? In de spirituele wereld wordt het ego vaak benoemd als de stoorzender waar we van af zouden moeten. Het Hartcentrum in de Human Design bodygraph leert juist dat een mens pas tevreden of gelukkig kan zijn, als het ego zich heeft ontwikkeld met een gezonde strategie. Iemand die voortdurend bevestiging nodig heeft, er niet in slaagt om geld te verdienen of altijd meent iets te moeten verbeteren aan zichzelf, heeft nog wat issues met het ego. 

We maken het samen

Hoe kijken Human Design professionals hiernaar?

In dit nummer vroegen wij een aantal bekende Human Design-professionals (o.a. Sarah Leers, Rianne Klein Geltink, Jan Groot) om een reactie op een uitspraak van Ra, die stelde dat het hartcentrum de grootste conditionerende factor is. Verder diepgaande interviews met andere (inter)nationale HD'ers, een artikel over de opleidingsmogelijkheiden voor coaches, verdieping met Gene Keys, de analyse van een bekende Nederlander, shopping pagina, planetaire transits, opstellingenwerk met Human Design, aandacht voor de fundamenten van het systeem en nog veel meer!